Kirkens Gjenbruksbutikk

Butikken drives av frivillige på dugnadsbasis, og inntektene går uavkortet til inventar og utstyr i Geilo Kulturkyrkje.

Hos oss finner du alt fra bestikk til møbler, ting og tang.  Vi har også eget bokloft.

Åpningstider:

Onsdag - lørdag: kl. 12:00 - 16:00

Tlf. i åpningstiden: 91798314

Tlf. ellers Hol kirkekontor: 32096930

Adresse: Geilovegen 10 og 12, 3580 Geilo

Om butikken

Kirkebutikken åpnet i 2010 for å skaffe kapital til Geilo Kulturkyrkje. Inntektene fra butikken brukes til inventar, utstyr og nedbetaling av lån. Butikken er ikke eget rettssubjekt, men underlagt Geilo Sokneråd. Butikken startet ved Solli Camping, men har vokst jevnt og trutt, og holder nå til i Geilos gamle menighetshus. Butikkens personale er frivillige og den driver ikke provisjonssalg. Alle varene er gaver gitt til butikken.

Gjenbruksbutikken har stort utvalg i steintøy, glass, bestikk og kjøkkenutstyr. Nips av alle tenkelige og utenkelige variasjoner. Klær Vi tar i mot finere vintersportklær, ull (strikkeplagg), gardiner og sengeklær..

Vi tar imot bøker av nyere litteratur, romaner og fag, og lokal litteratur. Leksikon er dessverre ikke salgbart lenger.

Vi har rikholdig og flott utvalg av møbler. Skal du møblere hus, hytte eller leilighet vil det lønne seg å legge turen til oss først.

I lampeavdelingen finner du stålamper, lampetter og taklamper. I underetasjen av Geilovegen 10 har vi egen sportsavdeling. Her finner du blant annet langrenn- og alpinski, snowboard og sykler til voksne og barn.

Gjenbruksbilen

Flytting og bilutleie Kirkebutikken har egen bil, en Ford transit 2012-modell med forhøyet lasterom, 4-hjulstrekk og hydraulisk lastelem. Butikken kan hente og kjøre ut varer. Bilen kan også leies med eller uten sjåfør, på vanlig B1 førerkort. På bilen er det 10 reklame/sponsorplasser på sidene av det forhøyede taket. Disse er til salgs.