Ingunn Bjørgo Band til Sommarkveld i gamlekyrkja

I juli tar Ingunn Bjørgo med seg Åsmund Reistad og Sindre Tronrud til Hol gamle kyrkje for en stemningsfull og melodiøs sommerkveld!

Tirsdag 23. juli kl. 20:00

Hol gamle kyrkje

Bandet består av;

Ingunn Bjørgo – Torader
Sindre Tronrud – Hardingfele
Åsmund Reistad – Strenger

Ingunn Bjørgo er komponist og prisvinnende musiker på torader og trekkspill. Hun er inspirert av nederlandsk balfolk og skandinavisk- og irsk folkemusikk. Musikken hennes har nådd et stort publikum både i Norge og i utlandet. Nylige eksempler er Allsang på grensen (2020) konsert i Asker Kulturhus (2023) og Rudolstadt-fesHvalen i Tyskland (2023). Ingunn Bjørgo band var Folkelarmartister i 2023, og i 2024 ble de plukket ut Hl Nordic Folk Alliance. Ingunn har gitt ut hele seks album med egen musikk: Grenseland med Ingunn Bjørgo Band – Nybrott, Tettbygd strøk og Full Oppladding med AskerLadden – Skapdøl med bysko, Ingunn Bjørgo – og Huskelappen med Bjørgo&Reistad. Ingunn leverer store musikkopplevelser – enten det er på små lokale arrangement, høytdelige konsertscener eller fyrige festivaler. Hun opptrer alltid med egenkomponerte låter og krydrer gjerne konsertene med historiene bak låtene, med en blanding av humor og sårbarhet. Ingunn deler gjerne et stemningsfullt knippe av sine fengende og melodiøse låter sammen med Ingunn Bjørgo Band, og har da med seg to av sine favorittmusikere på scenen. Besetning på torader, hardingfele og strenger er ikke så vanlig, men gir et fint lydbilde.

Åsmund Reistad er gitarist og bassist som i mer enn 20 år har han vært en del av den norske folkemusikkscenen. Med folkemusikken i bunnen har han utviklet sin egen, personlige stil, og Åsmunds briljante gitarspill krydrer alt fra lyriske og stemningsfulle melodier til he_ig og rytmisk dansespill. Ingunn og Åsmund gav i 2015 ut Bjørgo&Reistad-albumet «Huskelappen», og Åsmund har også gitt ut flere album med egen musikk. Han har opp gjennom årene også samarbeidet med en rekke band og artister, bl.a. Chateau Neuf Spelemannslag, Vegar Vårdal og Carl PeNer Opsahl og Aasmund Nordstoga. Sindre Tronrud Sindre Tronrud, fra Fagernes i Valdres, har tross sin unge alder gjort det stort på den norske folkemusikkscenen. For tiden bor han i Oslo der han studerer på Norges musikkhøgskole, og trakterer både hardingfele og vanlig fele, de siste årene har hardingfela stått i fokus. Sindre er A-klassing på Landskappleik, og beveger seg også i andre musikksjangre.