Orgelkonsert med Kåre Nordstoga

Geilo Kulturkyrkje har gleden av å invitere til orgelkonsert med domkantor Kåre Nordstoga!

Billetter

Om konserten:

Kåre Nordstoga har siden 1994 vært domkantor på heltid i Oslo domkirke. Han har i flere tiår vært en av landets ledende konsertorganister med en utstrakt konsertvirksomhet, også internasjonalt. Nordstoga har skrevet og arrangert mye musikk til bruk i arbeidet som organist.

De siste årene har han blandt annet vært solist i Notre Dame i Paris, ved den internasjonale orgelfestivalen i Århus og gjestesolist ved innvielsen av et nytt katedralorgel i Lausanne. Med sin oppvekst i Telemark har Nordstoga også en forkjærlighet for norsk folkemusikk og har deltatt på en rekke plateinnspillinger med norske folkemusikere. Nordstoga mottok Spellemannsprisen i 1994 i klassen folkemusikk/gammaldans og Lindemanprisen i 2006. I 2016 ble han utnevnt til ridder av 1. klasse av Den kongelige norske St. Olavs Orden for hans innsats for norsk kirkemusikk.